Κυριακή 1 Φεβρουαρίου 2009

UC 38



Σκίτσο ναρκοθετικού υποβρυχίου τύπου UC II


Ένα από τα πιο επιτυχημένα u-boats του Α Παγκοσμίου πολέμου όσον αφορά τις βυθίσεις εχθρικών πλοίων.

Κατασκευάστηκε στο ναυπηγείο Blohm & Voss του Αμβούργου το 1915 και ανέλαβε δράση

στην Αδριατική στις 25 Ιουνίου του 1916.

Συνολικά βύθισε 36 πλοία χωρητικότητας 51.594 τόνων εκ των οποίων 44 πολεμικά συνολικής χωρητικότητας 10.141 τόνων.

Το Uc- 38 ήταν ένα από εννέα ναρκοθετικά υποβρύχια που εστάλησαν στο Κάταρο, ναυτική βάση της Αυστροουγγαρίας από γερμανικά λιμάνια στις αρχές του 1917 για να ενωθούν με επτά άλλα υποβρύχια που δρούσαν ήδη εκεί. Οι συμμαχικές απώλειες σε πλοία στη Mεσόγειο αυξήθηκαν σε πολύ μεγάλο βαθμό και μόνο οι αυξανόμενες ανθυποβρυχιακές περίπολοι και ένα νέο πλήρες σύστημα συνοδειών πέτυχαν να τις ελαττώσουν.

Τα Γερμανικά υποβρύχια που επιχειρούσαν από τις βάσεις της Αυστροουγγαρίας μέχρι την 28η Αυγούστου 1916 που η Γερμανία κήρυξε τον πόλεμο στην Ιταλία ανήκαν τυπικά στο Αυστροουγγρικό ναυτικό, και έφεραν προσωρινά Αυστροουγγρικά διακριτικά (serial numbers). Τα πληρώματά τους και οι αξιωματικοί τους ωστόσο, ήταν άνδρες της Kaiserliche Marine, του Αυτοκρατορικού Ναυτικού της Γερμανίας.

To Αυστροουγγρικό ναυτικό, αν και όχι ιδιαίτερα γνωστό, ήταν σημαντικότατη ναυτική δύναμη τον Πρώτο Παγκόσμιο πόλεμο. Οι αυστροουγγρικές ακτές περιλάμβαναν τις ανατολικές ακτής της Αδριατικής από την Τριέστη μέχρι το Κάτταρο (που ήταν και η βάση του uc 38).. Τα υποβρύχια –Γερμανικής κατασκευής-αποτελούσαν και την βασική δύναμη του Αυστροουγγρικού ναυτικού και είχαν καταφέρει να κρατήσουν μακριά από τα νερά τους τα εχθρικά πλοία.

To uc 38 ανήκε στην κατηγορία uc II και ήταν χωρητικότητας 417 τόνων. Τα υποβρύχια αυτά ήταν βασικά ναρκοθετικά, είχαν τη δυνατότητα να μεταφέρουν 18 νάρκες και ήταν εξοπλισμένα με 7 τορπίλες .

Έφεραν δύο τορπιλοσωλήνες σην πλώρη και ένα στην πρύμνη.

Το μήκος τους ήταν 49 μέτρα και το πλάτος τους 5.

Μπροστά από τον πυργίσκο έφεραν πυροβόλο 88 mm/

Κάποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους ο υπερυψωμένος πυργίσκος και το ειδικό πριονωτό εργαλείο κοπής των ανθυποβρυχιακών διχτυών στην πλώρη.

Το UC 38 είχε 25 άτομα πλήρωμα και 3 αξιωματικούς.

Το φθινόπωρο του 1917 όταν ο Άγγλος στρατηγός, Edmund Henry Hynman Allenby, προωθούνταν νικηφόρα στην Παλαιστίνη χρειάστηκε μια ναυτική δύναμη για να υποστηρίξει την προέλασή του. Η βοήθεια από τη θάλασσα πραγματοποιήθηκε με την επιστράτευση αρκετών πεπαλαιωμένων πολεμικών. Το Uc- 38 που είχε φτάσει στην Πόλα από τις αρχές του 1917 ήταν το μοναδικό από τα Γερμανικά υποβρύχια που μπήκαν στο χορό μιας σειράς από εύκολες βυθίσεις . Ο κυβερνήτης Oberleutnant Ηans Wendlandt που είχε αναλάβει το υποβρύχιο από τις 5 Αυγούστου του 1917 θα βυθίσει δύο πλοία σε μια ημέρα στις 11 Νοεμβρίου. Τη νύχτα πριν ξημερώσει η ημέρα αυτή θα κόψει το ανθυποβρυχιακό δίχτυ έξω από το λιμάνι της Deirel-Belah κοντά στη Γάζα, θα γλιστρήσει ανάμεσα στα διασκευασμένα αλιευτικά που περιπολούσαν για την ασφάλεια του διχτυού και θα βυθίσει το αντιτορπιλικό HMS 748 Staunch και το μικρό πολεμικό πλοίο M15, με την απώλεια 35 ανδρών εκ των πληρωμάτων τους

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου